Makkelijke yoga oefeningen voor een vitale herfst

Beautiful woman in Autumn scenery

Makkelijke yoga-oefeningen om thuis te doen!
De volgende oefeningen in de video zijn heel makkelijk om thuis te doen, ze brengen rust, ontspanning en geven direct energie.

Beoefen de houding zoals het goed voelt voor jouw lichaam. Ga niet over je grenzen.
Het gaat vooral om de liefdevolle aandacht en tijd die jij neemt voor jezelf in deze video’s.

De LONG MERIDIAAN:
We beginnen met de ademoefening.
Aandacht bij de adem, in de longen die staan voor:

* relaties aangaan en kunnen vasthouden,
* het stellen van grenzen
* aanbrengen van structuur.
* het uiten van gevoelens
* het vermogen om tolerant en ontvankelijk te zijn

Ook heeft de long-meridiaan te maken met:

alle ademhalings- en longziekten (zoals verkoudheid)
huidproblemen (o.a. acne, eczeem, droge huid)
vatbaar voor kou
depressief gedrag en negatief zelfbeeld en/of toekomstbeeld
moeilijk kunnen ontspannen

Door een goede ademhaling kan spanning en stress wegvloeien, een oppervlakkige kan dit blokkeren. Daarom is de Video: Ademoefening voor de longen een mooie oefening om aandacht te brengen in de longen.

Video: Ademoefening Longen

In de volgende video gaan we door naar de strekking voor de Long/Dikke darm.
In de video zie je mij van voren.
Ik heb ook foto’s gemaakt van de zijkant.
Zodat je kan zien wat ik doe.

Breng je aandacht weer in de longen die staan voor het voelen. Adem diep in en uit. Creëer ruimte en open je borst. Open je hart.

Breng je handen op je knieën en kom in een hoek van 90 graden.
Maak je rug mooi recht en lang. Duw liefdevol je hart richting de mat en breng de schouders via de achterkant naar elkaar toe. Zie foto hieronder.

img_5953

Hieronder zie je de long/dikke darm strekking.
Op beide foto’s beoefen ik de strekking en beide zijn helemaal goed.
Voel vooral aan jouw lichaam wat goed voelt en niet wat jij denkt dat moet.

 

img_5955         img_5954

* Begin rustig zoals op de linker foto. Met je handen op je onderrug.
* Strengel op je rug je duimen in elkaar (verbinding longen) en je wijsvingers tegen  elkaar (verbinding dikke darm).

* Je mag je handen op je onderrug/ billen laten liggen. Je mag ook voelen of er ruimte is om je handen een beetje weg te duwen van je onderrug/billen.
* Laat je hoofd maar hangen en breng je aandacht in je lichaam via de adem.
* Voel of er door de adem ruimte ontstaat.
* Ervaar of er ergens spanning is, adem hier rustig naartoe & laat op een uitademing die spanning los.
* Niets moet, alles mag ontstaan. Oefening baart kunst!

Video Long/Dikke Darm strekking

Merk je na het doen van deze oefeningen dat je nog meer aandacht wilt brengen in je lichaam en de Long/ Dikke Darm. Wil jij vitaal de herfst door?

Op woensdag 24 en 31 Oktober geef ik een extra lange Herfstles van 1,5 uur.
Deze les is gericht op de adem, de longen en de dikke darm.
Dit is een heerlijke rustige, ontspannen les echt voor toegankelijk.

Wil jij hier ook bij zijn!
Klik hier voor de les van 24 oktober of Klik hier voor de les van 31 oktober

Ik wens je heel veel plezier met deze oefeningen thuis!!!

Wil je een keer meedoen met een reguliere les?
Je bent van harte welkom bij by Gewoon Yoga in Capelle aan den IJssel.
KLIK HIER om direct je eerste GRATIS proefles te boeken!
Heb je vragen of wil je nog iets weten? Mail mij op [email protected]

Tot snel op de mat!

Warme groet,

handtekening

Mijn naam is Yvette Overbeeke en in mijn praktijk help ik vrouwen die zich bewust willen worden van wie ze zijn, wat ze kunnen en waar ze naartoe willen. Daarnaast schrijf ik veel artikelen op mijn eigen website en verschillende blog sites